studij vrs. praksa

studij vrs. praksa

by Ida Somolanji -
Number of replies: 16
Dobar dan svima!
Ja sam Ida Somolanji, pedagoginja jedne osnovne škole. Studirala sam na Filozofskom fakultetu u Osijeku (prva generacija) i diplomirala sam nedavno, u studenom 2007. godine. Čim sam dobila diplomu odmah sam se i zaposlila. Kroz razgovor s Davorinom (Ćuti) došla sam, tj. došli smo do zaključka kako bi bilo dobro pokrenuti ovu temu ako ikoga zanimaju razlike između onoga što sam učila na faksu i onoga s čime se trenutno 'borim' u praksi. Toliko od mene! Ako ikoga zanima neka se slobodno javi! Pozdrav! Ida
In reply to Ida Somolanji

Re: studij vrs. praksa

by Hrvoje Gašparić -

Pozdrav Ida!

Eto, čestitam ti na diplomi i drago mi je što si se odmah nakon nje i zaposlila. Tebi i Davorinu svaka čast za ideju o ovoj temi. Budući da ja, a mislim i većina drugih studenata pedagogije, žudimo za barem malo prakse, koje eto već 3 godine uopće nemamo, zanima me što ti je sada kao pedagoginji u toj osnovnoj školi glavni zadatak, nadam se da to nije rad na planu i programu škole jer sam čuo da te odmah s tim zaposle; i kako su te prihvatili ostali u toj školi (učitelji, ravnatelji...) I što ti zapravo predstavlja najveći problem, ako ga uopće ima?

In reply to Hrvoje Gašparić

Re: studij vrs. praksa

by Ida Somolanji -

Hm, čini mi se da si ti jedini aktivan na ovoj stranici.. Što ostali rade (ne rade)?! Nema veze. Bolje da ja krenem.. Kao početak uzela bih npr. protekla tri tjedna. Morala sam sastaviti povjerenstvo za praćenje učenika s teškoćama (Povjerenstvo za utvrđivanje psihofizičkog stanja djece dorasle za upis u osnovnu školu - u sklopu toga je i za djecu s teškoćama). Moja škola je mlada (jako mlad kolektiv, vrlo malo iskustva) i nema, osim mene, potrebne osobe za praćenje (defektolog, psiholog, liječnik šk. medicine) pa sam sve morala tražiti po okolnim gradovima (Vukovar, Vinkovci). OK, nije to toliki problem, ali kome se obratiti? Dok ja pohvatam sve osobe koje mi mogu pomoći prođe gotovo cijeli tjedan (netko je na bolovanju, netko radi poslijepodne, netko se jednostavno ne javlja, netko još uopće ne postoji za određenu funkciju..). Ni to nije toliki problem. Treba sastaviti dopis Uredu državne uprave. Nema problema. Sve se da riješiti. Zatim prikupljam potrebne podatke od roditelja i učitelja (razrednik, vjeroučiteljica, uč. engleskog, uč. njemačkog,..) i onda dolazi na red razgovor pedagoga s učenikom. Nije problem razgovor, može se to, ostvari se zaista ok kontakt s učenikom, ali što ja točno pitam?! Listam Jurićevu Metodiku, sve moguće skripte prof. Munjize i prof. Pažin - Ilakovac, zovem mentoricu i napokon nešto 'sklepam'. Eto, dva tjedna protekla su u znaku zivkanja, razgovora, praćenja da bih na kraju ja nešto - 'sklepala'. Nekako mi se čini da ne bih trebala ništa 'sklepat'. Znam da iskustvo čini svoje, ali ja definitivno nisam bila spremna za sve ranije navedeno. Govorimo o praćenju, govorimo o protokolima, ali, osim sociometrije, na faksu (ni na praksi) nismo imali priliku provesti išta što trebamo koristiti u svom radu (ok, ja sam imala priliku na učenicima testirati brzo čitanje po Furlanu big grin ). Sve se to spominje, ali kada se susretneš s konkretnim problemom, pomalo lutaš. Profesorica Buljubašić (ili je bila Peko, nisam sigurna) provela je anketu zadnji dan predavanja koliko se sigurni osjećamo u svoje znanje i sposobnosti kao budući pedagozi... Znam da sam je bila prilično sigurna. Isto tako znam da ću se i 'pohvatati' jer stalno nešto čitam, proučavam, učim, otkrivam. Da se razumijemo, svakako bih ja čitala, učila... i inače, ali smatram da bi mi definitivno bilo lakše da sam se s nekim stvarima susrela ranije, na faksu.
Da danas samo ne prigovaram, moram i pohvaliti studij. Definitivno me je pripremio na suočavanje s različitim ljudima (čitaj: učitelji, ravnatelji, roditelji) i poučio različitim načinima komunikacije s njima (a da sve završi koliko - toliko pozitivno). Rješavanje sukoba je odlična stvar koju sam 'pokupila' s predavanja. To će vam definitivno trebati!
Evo, za sada toliko! Inače mi je u školi odlično! Kada vas kolektiv prihvati, kada vas učenici upoznaju, kada vam se počnu samostalno svi javljati i žele surađivati, onda sve postane lakše. Meni najveći problem bio je pronaći ravnotežu, orijentirati se u cijeloj toj novoj situaciji. Imala sam dojam da sam na nekom vrtuljku i da ništa ne mogu dobro fokusirati jer se stalno mičem. Sada je definitivno bilje. Neke stvari se poslože na mjesto, a neke su na dobrom putu...

In reply to Ida Somolanji

Re: studij vrs. praksa

by Hrvoje Gašparić -

Da, jedini aktivan...nažalost...

Svaka ti čast, mislim da si se stvarno dobro snašla u ovoj, meni stvarno kompliciranoj situaciji. Baš mi zvuči strašno i mislim da bi se ja totalno pogubio, ne bi znao odakle da krenem, ok, još su 2 godine studija ispred mene,pa se nadam da ću biti pripremljeniji. No, za takve stvari koje si ti morala obaviti, zapravo ni ne vjerujem da dobiješ informacije na faksu. Kao što si i ti sama rekla, jednostavno iskustvo čini svoje. Vidim ti si se lijepo prihvatila posla, ali očito ti nije bilo lako jer na faksu sigurno nisi učila da ćeš morati zivkati okolo po gradovima, tražiti potreban kadar, svi ti protokoli i sl. Mislim da dosta nas ima pomalo i nekakvu idealnu sliku o poslu pedagoga koji samo razgovara s učenicima i pokušava riješiti probleme, ali iza toga stoji i mnogo papirologije, komunikacije s osobama iz različitih institucija... Čini mi se naporno, ali očito je na svakom početku tako. Nadam se da će ti biti sve lakše i lakše, ako to uopće mogu tako reći, ali, eto želim ti uspjeha u daljnjem radu i da nam se ponekad javiš s kojom utješnom, ali i zanimljivom informacijom.

                                             biggrin.gif

In reply to Hrvoje Gašparić

Re: studij vrs. praksa

by Ida Somolanji -
Ma da vas sve ne poplašim... zaista nije strašno. Imate puno posla i učite ubrzanim tempom, povezujete naučeno s trenutnom situacijom. Da ti odgovorim za plan i program. Imala sam te 'sreće' da sam došla tek u prosincu pa sam već imala gotov pp kojem sam se morala prilagoditi. Nakon početnog upoznavanja morala sam prikupiti i organizirati ped. dokumentaciju. Jedna od 'dražih' mi aktivnosti koju sam morala odmah započeti bila je prikupljanje mjesečnih pp od svih učitelja. S tim se i danas mučim jer mi konstantno ljudi 'duguju' nešto. Tu je jako dobro primijeniti tehniku komunikacije koju ja zovem 'hod po jajima'. Sve milo i drago, sve zamotano u najljepši papir..s učiteljima se mora jako oprezno, pogotovo dok vas ne prihvate (barem malo:))! Ako si dvopredmetni studij, imaš sreće (barem ja tako gledam). Možeš iskoristiti to znanje jer imaš koliku - toliku ideju o tome kako je to zaista biti s druge strane, tj. biti učitelj.
Zaista šteta što nemate praksu. Mi smo ju imali na trećoj i četvrtoj, ali to je vama valjda to (četvrta i peta).
Idem ja sada. Ulazim u zanimljiv tjedan - dogovor s psihologinjom jedne druge škole za testiranje učenika moje škole, radna akcija uređenja školskog vrata, hospitacija kod mentorice, organizacija prostora za moju radionicu (to je odlična stvar rada u oš - imate prostora biti kreativni, to vam se gleda gotovo kao neka dužnost) i dovršavanje pisanja projekta za koji tražimo financ. potporu lok. zajednice / banke / mzos...(to također nismo baš radili na faksu, ali malo čitanja, proučavanja i sastavi se nešto za početak)! Pozdrav! Ida
In reply to Ida Somolanji

Re: studij vrs. praksa

by Hrvoje Gašparić -
Ma doći će to sve na svoje i biti potpuno ok... Normalno da ono s čim se prvi put susretneš bude malo teže, ali kad to obavljaš veći drugi put, zna se kako se treba postaviti i od čega krenuti. Čini mi se da je ipak najbitnije da tebe prihvate svi u tvojoj školi, a onda se može lakše baciti na posao. cool
In reply to Hrvoje Gašparić

Re: studij vrs. praksa

by Sanja Simel Pranjić -

Ajme sad kad čitam sve ovo.... mixedmalo sam zbunjena..

Samo se nadam da ćemo mi imati tako prilike odmah sve učiti, tj da se bolje izrazim: da ćemo odmah naći posao! i da će uskoro doći do prakse!

pozz

In reply to Sanja Simel Pranjić

Re: studij vrs. praksa

by Ida Somolanji -
Pozdrav svima!
Evo, javljam vam se s novim informacijama!:) Sada već radim 5 mjeseci i moram priznati da sam se jako dobro uhodala (bar ja tako mislim). Prošli utorak imala sam uvid Povjerenstva u rad i mislim da je prošlo ok. Savjetnica Pažin - Ilakovac je bila divna i stvarno mi je puno pomogla. Mislim da nema brige za nas početnike kad imamo stvarno tako krasne kolegice i kolege pedagoge oko nas koji su uvijek spremni pomoći na koji god način.
Ne znam koliko znate, ali u travnju je bio Skup pedagoga u Dubrovniku (naravno da sam išlaapprove). Putovala sam organizirano autobusom zajedno s petnaestak kolega i kolegica koji su nas 'mlade'( tek diplomirali- kolegica Maja, kolege Tominac i Mažar, ja) pazili i mazili. Stvarno su bili divni. Svi su spremni pomoći, saslušati, našaliti se, ma bila je uživancija. Osjećala sam se kao da smo mi mlađi male ptičice koje uče letjeti pa se svi brinu i paze na nas...
Dosta sada ovoga.. sleepy gubim poantu iz vida.. Možda sam u početku bila malo nesigurna pa sam vas sve poplašila. Želim to ispraviti i reći da se mogu osloniti na svoju mentoricu, na prof. Pažin - Ilakovac i na pun autobus :) drugih pedagoga koji su i više nego spremni pomoći!
Tako! Sada možete biti mirni! :)
Za praksu bih vam predložila da odete na stranice AZOO - a i potražite Priručnik za upis djece u prvi razred. To vam je sada 'aktualno'. Imate dosta toga pojašnjeno, a i imate primjere obrazaca za testiranje učenika pa si možete napraviti kombinaciju od nekoliko ili sl. Moji budući prvašići dolaze na testiranje 12.5. Ovaj tjedan su odradili preglede kod liječnice pa slijedim ja. Još se moram dogovoriti sa defektologinjom i učiteljima, ali mislim da je to to.
Osim upisa u prvi razred, trenutno sam i u prof. orijent. osmaša, ali i sedmaša (s njima malo slabije, ali ipak radim). Dobila sam odlične informacije na prošlom stručnom usavršavanju pa ih maksimalno koristim. Također imam odličnu suradnju s knjižničarkom pa i ona radi s njima. Zgodno je vidjeti ih da su zaista zainteresirani za nešto! Dogovorit ću se s Davorinom i prof. Bognarom oko stavljanja nekih PP prezentacija, fotki ili sl. na forum pa ih možete koristiti ako se ukaže potreba.
Uskoro mi dolazi Dan škole pa sam tu također u velikom poslu (zbilja velikom! pedagozi su tu navodno vrlo važniblush).
Za sada toliko. Sve vas puno pozdravljam, učite, zabavljajte se da ne poludite, učite, uživajte u svojim studentskim danima jer će vrlo brzo nestati!!!, učite,i..., hm, da , učite!
Pozdrav!
Ida

p.s. možda ste uočili da su mi ovi malci winkodlični. da se nisam kontrolirala, tekst bi ih bio prepun!! :)
In reply to Ida Somolanji

Re: studij vrs. praksa

by Hrvoje Gašparić -

Drago mi je čuti da si se uhodala, a kako vidim, ti se se očito jako dobro uhodala...biggrin.gifMa nisi ti nas uplasila (barem mene) s onim prvim javljanjem, to je zapravo realna stvar koja se javi u kojoj god se situaciji ili poslu prvi puta nađeš. Čini se da ipak na kraju sve izgleda super zanimljivo, a i mislim da je odlično to što su vam svi ti pedagozi spremni pomoći, definitivno ti bude puno lakše kada znaš da imaš podršku i pomoć takvih ljudi.

I hvala na stranici AZOO - a, ima puno korisnih stvari,iskreno da ti kažem, nisam uopće znao za tu stranicu..iznenadjen

Eto, ti samo i dalje nastavi tako vrijedno raditi, a ja ću se držati tvog savjeta da se dobro zabavljam, a i učim! :)

In reply to Hrvoje Gašparić

Re: studij vrs. praksa

by Sanja Simel Pranjić -
hello!

Sad kad gledam sve ovo opet napisano... više nisam tako zbunjena...big grin
vidim da je sve ok i da je moguće, tj. nužno snaći se!! a imamo jako puno kolega pedagoga u generaciji, tak da se nadam da ćemo svi ostati u kontaktu!!
wink pozzz
In reply to Sanja Simel Pranjić

Re: studij vrs. praksa

by Hrvoje Gašparić -
..da Sanja, naravno da ćemo ostat u kontaktu approve.gif Ne brini, čim naiđem na problem, tebe ću kontaktirati...
In reply to Hrvoje Gašparić

Re: studij vrs. praksa

by Sanja Simel Pranjić -
osjećaj je obstran kolega..big grin
In reply to Sanja Simel Pranjić

Re: studij vrs. praksa

by Sanja Simel Pranjić -
In reply to Sanja Simel Pranjić

Re: studij vrs. praksa

by Ida Somolanji -
Dragi pedagozi ! Da vam svima javim da je prošao prvi dan testiranja klinaca za upis u 1. razred. big grinJoooj, da samo znate kako su slatki! Uopće nije problem raditi s njima, manje-više su zainteresirani i veseli...jedino što već nakon 5- tog djeteta poželite uzeti neke zadatke i sami ih riješiti (taaako su spooriii sleepy-naravno, za naše pojmove). Ma šalim se. Naoružala sam se strpljenjem i dobrim raspoloženjem, sve sam dočekala sa lijepim riječima i osmijehom... ma bila sam hodajući smajlićapprove! Neki roditelji su bili malo zabrinuti pa su stalno nadgledali i pokušavali navoditi dijete (i njima sam dala jedan obrazac sa svim mogućim i nemogućim pitanjima da ne ometaju svoje dijete :)). Išlo je dosta sporo, gotovo pola sata za jedno dijete (nadam se da je to tako dok se ja ne uhodam). Mamu sam stavila za jedan stol, a klinca do mene za drugi stol spojen s maminim. Imala sam puno boja na stolu (razne slike, papiri, bojice...), nekog medu (zaista mi je puno pomogao!!!!) za razgovor, orijentaciju, međuodnose i sl., lijepu kutiju sa 6 prepoznatljivih predmeta koju sam nazvala kutijom tajni (tu je još neka priča iza te kutije , ali da sada sve ne prepričavam...i to im se jako svidjelo!), imali su svoju stolicu (par detalja na stolici)... I tako.. za prvi put bilo je baš lijepo! Naporno, ali lijepo.
SAd sam u očekivanju nekih novih događanja...javim vam se...
Pozdrav!
Ida

p.s. ćuti, komentiraj ono moje za stavljanje pp prezentacija i sl. na forum!
In reply to Ida Somolanji

Re: studij vrs. praksa

by Davorin Ćuti -
Da pročitao sam to o PP prezentacijama, samo nisam baš skopčao što bi bilo na tim prezentacijama i fotkama? Ako je ovako neki materijal koji može koristiti studentima mislim da nema problema, a što se fotografija tiče malo je to škaljivo, a pogotovo ako su djeca na njima?
In reply to Davorin Ćuti

Re: studij vrs. praksa

by Ida Somolanji -
Da odgovorim i preko foruma... za fotke dobijem od roditelja dozvolu. Svakom roditelju se na roditeljskom da potvrda koju će ili potpisati ili ne. Pojasni im se zašto, kako i zbog čega i to je to.. Pozdrav
In reply to Ida Somolanji

Re: studij vrs. praksa

by vanesa pestoric -
Mogla bih i ja nešto dodati na ovo lijepo izlaganje koleginice. Trebaju pre svega, svi da znaju da učenje i praksa nikad nisu ni slični. I ja sam iskusila to. Odgajatelj sam, mada ono što sam učila na fax-u i ono u praksi, su dva različita pojma. Mnogo toga te "strefi" u praksi, čemu se u teoriji ne nadaš. Razna pitanja, pre svega, dečice, koja ni u snu nebi čovek sanjao o tome nečemu. I ako se profesori, na neki način, trude da nam to približe, daljina je nekoliko sv godina. Teorija je tu samo da nam postavi neki temelj o svemu tome, ili pak neki iuvid, ali nije to to.
Eto, hvala na "saslušanju".klaun