Ja sam Ida Somolanji, pedagoginja jedne osnovne škole. Studirala sam na Filozofskom fakultetu u Osijeku (prva generacija) i diplomirala sam nedavno, u studenom 2007. godine. Čim sam dobila diplomu odmah sam se i zaposlila. Kroz razgovor s Davorinom (Ćuti) došla sam, tj. došli smo do zaključka kako bi bilo dobro pokrenuti ovu temu ako ikoga zanimaju razlike između onoga što sam učila na faksu i onoga s čime se trenutno 'borim' u praksi. Toliko od mene! Ako ikoga zanima neka se slobodno javi! Pozdrav! Ida
Pozdrav Ida!
Eto, čestitam ti na diplomi i drago mi je što si se odmah nakon nje i zaposlila. Tebi i Davorinu svaka čast za ideju o ovoj temi. Budući da ja, a mislim i većina drugih studenata pedagogije, žudimo za barem malo prakse, koje eto već 3 godine uopće nemamo, zanima me što ti je sada kao pedagoginji u toj osnovnoj školi glavni zadatak, nadam se da to nije rad na planu i programu škole jer sam čuo da te odmah s tim zaposle; i kako su te prihvatili ostali u toj školi (učitelji, ravnatelji...) I što ti zapravo predstavlja najveći problem, ako ga uopće ima?
Hm, čini mi se da si ti jedini aktivan na ovoj stranici.. Što ostali rade (ne rade)?! Nema veze. Bolje da ja krenem.. Kao početak uzela bih npr. protekla tri tjedna. Morala sam sastaviti povjerenstvo za praćenje učenika s teškoćama (Povjerenstvo za utvrđivanje psihofizičkog stanja djece dorasle za upis u osnovnu školu - u sklopu toga je i za djecu s teškoćama). Moja škola je mlada (jako mlad kolektiv, vrlo malo iskustva) i nema, osim mene, potrebne osobe za praćenje (defektolog, psiholog, liječnik šk. medicine) pa sam sve morala tražiti po okolnim gradovima (Vukovar, Vinkovci). OK, nije to toliki problem, ali kome se obratiti? Dok ja pohvatam sve osobe koje mi mogu pomoći prođe gotovo cijeli tjedan (netko je na bolovanju, netko radi poslijepodne, netko se jednostavno ne javlja, netko još uopće ne postoji za određenu funkciju..). Ni to nije toliki problem. Treba sastaviti dopis Uredu državne uprave. Nema problema. Sve se da riješiti. Zatim prikupljam potrebne podatke od roditelja i učitelja (razrednik, vjeroučiteljica, uč. engleskog, uč. njemačkog,..) i onda dolazi na red razgovor pedagoga s učenikom. Nije problem razgovor, može se to, ostvari se zaista ok kontakt s učenikom, ali što ja točno pitam?! Listam Jurićevu Metodiku, sve moguće skripte prof. Munjize i prof. Pažin - Ilakovac, zovem mentoricu i napokon nešto 'sklepam'. Eto, dva tjedna protekla su u znaku zivkanja, razgovora, praćenja da bih na kraju ja nešto - 'sklepala'. Nekako mi se čini da ne bih trebala ništa 'sklepat'. Znam da iskustvo čini svoje, ali ja definitivno nisam bila spremna za sve ranije navedeno. Govorimo o praćenju, govorimo o protokolima, ali, osim sociometrije, na faksu (ni na praksi) nismo imali priliku provesti išta što trebamo koristiti u svom radu (ok, ja sam imala priliku na učenicima testirati brzo čitanje po Furlanu

Da danas samo ne prigovaram, moram i pohvaliti studij. Definitivno me je pripremio na suočavanje s različitim ljudima (čitaj: učitelji, ravnatelji, roditelji) i poučio različitim načinima komunikacije s njima (a da sve završi koliko - toliko pozitivno). Rješavanje sukoba je odlična stvar koju sam 'pokupila' s predavanja. To će vam definitivno trebati!
Evo, za sada toliko! Inače mi je u školi odlično! Kada vas kolektiv prihvati, kada vas učenici upoznaju, kada vam se počnu samostalno svi javljati i žele surađivati, onda sve postane lakše. Meni najveći problem bio je pronaći ravnotežu, orijentirati se u cijeloj toj novoj situaciji. Imala sam dojam da sam na nekom vrtuljku i da ništa ne mogu dobro fokusirati jer se stalno mičem. Sada je definitivno bilje. Neke stvari se poslože na mjesto, a neke su na dobrom putu...
Da, jedini aktivan...nažalost...
Svaka ti čast, mislim da si se stvarno dobro snašla u ovoj, meni stvarno kompliciranoj situaciji. Baš mi zvuči strašno i mislim da bi se ja totalno pogubio, ne bi znao odakle da krenem, ok, još su 2 godine studija ispred mene,pa se nadam da ću biti pripremljeniji. No, za takve stvari koje si ti morala obaviti, zapravo ni ne vjerujem da dobiješ informacije na faksu. Kao što si i ti sama rekla, jednostavno iskustvo čini svoje. Vidim ti si se lijepo prihvatila posla, ali očito ti nije bilo lako jer na faksu sigurno nisi učila da ćeš morati zivkati okolo po gradovima, tražiti potreban kadar, svi ti protokoli i sl. Mislim da dosta nas ima pomalo i nekakvu idealnu sliku o poslu pedagoga koji samo razgovara s učenicima i pokušava riješiti probleme, ali iza toga stoji i mnogo papirologije, komunikacije s osobama iz različitih institucija... Čini mi se naporno, ali očito je na svakom početku tako. Nadam se da će ti biti sve lakše i lakše, ako to uopće mogu tako reći, ali, eto želim ti uspjeha u daljnjem radu i da nam se ponekad javiš s kojom utješnom, ali i zanimljivom informacijom.
Zaista šteta što nemate praksu. Mi smo ju imali na trećoj i četvrtoj, ali to je vama valjda to (četvrta i peta).
Idem ja sada. Ulazim u zanimljiv tjedan - dogovor s psihologinjom jedne druge škole za testiranje učenika moje škole, radna akcija uređenja školskog vrata, hospitacija kod mentorice, organizacija prostora za moju radionicu (to je odlična stvar rada u oš - imate prostora biti kreativni, to vam se gleda gotovo kao neka dužnost) i dovršavanje pisanja projekta za koji tražimo financ. potporu lok. zajednice / banke / mzos...(to također nismo baš radili na faksu, ali malo čitanja, proučavanja i sastavi se nešto za početak)! Pozdrav! Ida

Ajme sad kad čitam sve ovo.... malo sam zbunjena..
Samo se nadam da ćemo mi imati tako prilike odmah sve učiti, tj da se bolje izrazim: da ćemo odmah naći posao! i da će uskoro doći do prakse!
pozz
Evo, javljam vam se s novim informacijama!:) Sada već radim 5 mjeseci i moram priznati da sam se jako dobro uhodala (bar ja tako mislim). Prošli utorak imala sam uvid Povjerenstva u rad i mislim da je prošlo ok. Savjetnica Pažin - Ilakovac je bila divna i stvarno mi je puno pomogla. Mislim da nema brige za nas početnike kad imamo stvarno tako krasne kolegice i kolege pedagoge oko nas koji su uvijek spremni pomoći na koji god način.
Ne znam koliko znate, ali u travnju je bio Skup pedagoga u Dubrovniku (naravno da sam išla

Dosta sada ovoga..

Tako! Sada možete biti mirni! :)
Za praksu bih vam predložila da odete na stranice AZOO - a i potražite Priručnik za upis djece u prvi razred. To vam je sada 'aktualno'. Imate dosta toga pojašnjeno, a i imate primjere obrazaca za testiranje učenika pa si možete napraviti kombinaciju od nekoliko ili sl. Moji budući prvašići dolaze na testiranje 12.5. Ovaj tjedan su odradili preglede kod liječnice pa slijedim ja. Još se moram dogovoriti sa defektologinjom i učiteljima, ali mislim da je to to.
Osim upisa u prvi razred, trenutno sam i u prof. orijent. osmaša, ali i sedmaša (s njima malo slabije, ali ipak radim). Dobila sam odlične informacije na prošlom stručnom usavršavanju pa ih maksimalno koristim. Također imam odličnu suradnju s knjižničarkom pa i ona radi s njima. Zgodno je vidjeti ih da su zaista zainteresirani za nešto! Dogovorit ću se s Davorinom i prof. Bognarom oko stavljanja nekih PP prezentacija, fotki ili sl. na forum pa ih možete koristiti ako se ukaže potreba.
Uskoro mi dolazi Dan škole pa sam tu također u velikom poslu (zbilja velikom! pedagozi su tu navodno vrlo važni

Za sada toliko. Sve vas puno pozdravljam, učite, zabavljajte se da ne poludite, učite, uživajte u svojim studentskim danima jer će vrlo brzo nestati!!!, učite,i..., hm, da , učite!
Pozdrav!
Ida
p.s. možda ste uočili da su mi ovi malci

Drago mi je čuti da si se uhodala, a kako vidim, ti se se očito jako dobro uhodala...Ma nisi ti nas uplasila (barem mene) s onim prvim javljanjem, to je zapravo realna stvar koja se javi u kojoj god se situaciji ili poslu prvi puta nađeš. Čini se da ipak na kraju sve izgleda super zanimljivo, a i mislim da je odlično to što su vam svi ti pedagozi spremni pomoći, definitivno ti bude puno lakše kada znaš da imaš podršku i pomoć takvih ljudi.
I hvala na stranici AZOO - a, ima puno korisnih stvari,iskreno da ti kažem, nisam uopće znao za tu stranicu..
Eto, ti samo i dalje nastavi tako vrijedno raditi, a ja ću se držati tvog savjeta da se dobro zabavljam, a i učim! :)
Sad kad gledam sve ovo opet napisano... više nisam tako zbunjena...

vidim da je sve ok i da je moguće, tj. nužno snaći se!! a imamo jako puno kolega pedagoga u generaciji, tak da se nadam da ćemo svi ostati u kontaktu!!







SAd sam u očekivanju nekih novih događanja...javim vam se...
Pozdrav!
Ida
p.s. ćuti, komentiraj ono moje za stavljanje pp prezentacija i sl. na forum!
Eto, hvala na "saslušanju".
